-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33526 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيا اين عدالت است كه بگوييم محب اهلبيت عليهم السلام به بهشت مي رود وفقط عده اي معدود را نجات يافته بدانيم وچهار ميليارد نفر را غير ناجي به حساب آوريم؟
صدر المتألهين در پاسخ اين اشكال كه عاقبت نوع انسان كه ثمره وگل سر سبد هستي مي باشد شقاوت وبدبختي است ، مي گويد : بيمارِ بيمار وزشتِ زشت در اقليت اند واكثريت بامتوسطان است مردم در آن جهان از نظر شقاوت و سعادت مانند اين جهان از نظر سلامت اند همان طوري كه در اين جهان سالمِ سالم وزيبايِ زيبا اندك است در آن جهان نيز السابقون واشقياء اندك اند وغلبه بامتوسطان است كه قرآن كريم آن ها را اصحاب يمين مي خواند پس در هر دو نشئه غلبه با اهل رحمت وسلامت است) استاد مطهري ، عدل الهي ص 363(اين سخن مستفاد از آيات وروايات معصومين است ، به طور كلي به غيرازطائفه شيعه ، افراد به دوگروه تقسيم مي شوند : 1 ـ متعصبان ومعاندان كه لجاجت مي ورزند وحالت ستيزه گري باحقيقت دارند قطعاً اين دسته كه جحود دارند نجات نمي يابند. 2 ـ مستضعفين : كساني كه قدرت بر تشخيص حق نداشته اند ويا كوتاه فكر بوده اند ويا در جايي قرار گرفته اند كه اصلاً خبري به آن ها نرسيد وياحجت بر آن ها تمام نشده است كه قرآن مجيد در مورد آن ها فرموده است : (فاولئك عسي الله ان يعفو عنهم وكان الله عفواً غفوراً) اميد است كه مورد عفو الهي قرار گيرند . 3 ـ مرجون لامر الله : قرآن مجيد مي فرمايد : (وآخرون مرجون لامر الله اما يعذبهم واما يتوب عليهم والله عليهم حكيم)(سوره نساء آيه 98(گروهي ديگر كارشان به خدا اِحاله مي شود يا آن ها را معذب مي كند ويا به آنها مي بخشايد خداوند دانا وحكيم است. پس براي اين دسته نيز اميد نجات از آتش است. ) زُراره مي گويد : من به امام باقر (ع) گفتم : ما افراد رابا شاقول اندازه مي گيريم هر كس مانند ما شيعه باشد خواه از اولاد علي(ع) وخواه از غير آن ها با او پيوند دوستي بر قرار مي كنيم وهر كس باعقيده ما مخالف باشد ما از او تَبَرّي مي جوئيم،امام (ع) فرمود : اگر آنچه تو مي گويي درست باشد پس سخن خدا (الا المستضعفين) كجا رفت؟ پس (المرجون لامر الله) چه شد ؟ آن ها كه خدا در باره آن ها ميفرمايد : (خلطوا عملاً صالحاً وآخر سيئاً) ، كجا رفتند ؟ اصحاب الاعراف چه شدند ؟ المؤلفة قلوبهم چه كساني هستند وكجايند؟ اي زراره حق است به خدا كه گمراهان (نه كافران وجاحدان) را به بهشت ببرد . اصول كافي ج 4 ، ص 92 . امام كاظم (ع) به طبقه اي از مردم تصريح مي كند كه نه در زمره اهل ايمان و تسليم و اهل نجات اند ونه در زمره اهل انكار وهلاك ( همان ، ص 101 ). بنابر اين نمي توان گفت : عده اي معدود نجات مي يابند واكثر مردم معذب خواهند شد. استاد مطهري مي گويد : نظر قرآن نه با انديشه گزاف روشنفكر مَآبان تطبيق دارد ونه با تنگ نظري خشن مقدسان ( عدل الهي ص 302 ) ، آيات ورواياتي كه دلالت مي كند اعمال منكران نبوت يا امامت مقبول نيست ناظر به آن است كه آن انكارها از روي عناد ولجاج وتعصب باشد اما انكارهايي كه صرفاً از روي عدم اعتراف است ومنشأ عدم اعتراف هم قصور است نه تقصير مورد نظر آيات وروايات نيست اين گونه منكران از نظر قرآن كريم مستضعف ومرجون لامر الله بشمار مي روند ( عدل الهي ، ص 381 ).

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.